Austrian Academic Painter, 1803-1887,Austrian painter. He came from a family of craftsmen and studied (1815-24) at the Akademie der bildenden Kenste, Vienna, where one of his teachers was the conservative history painter Hubert Maurer (1738-1818). From 1824 to 1826 he attended the Academy in Prague, where he was taught by Josef Bergler. In 1827 and 1828 Amerling stayed in London, and he met the portrait painter Sir Thomas Lawrence, whose work was to be a strong influence on Amerling's painting during the next two decades. Amerling also travelled to Paris and Rome but was recalled to Vienna on an official commission to paint a life-size portrait of the emperor Francis I of Austria (Vienna, Ksthist. Mus.). With this work, Related Paintings of Friedrich von Amerling :. | Franz I | Portrat der Prinzessin Sophie von Liechtenstein (1837-1899) im Alter von etwa eineinhalb Jahren | Emperor Franz II | Rudolf von Arthaber with his Children | Portrait of the Danish poet Adam Gottlob Oehlenschlaeger | Related Artists:
Jessie Willcox SmithAmerican Golden Age Illustrator, 1863-1935
was an American illustrator famous for her work in magazines such as Ladies Home Journal and for her illustrations for children's books. Born in the Mount Airy neighborhood of Philadelphia, Pennsylvania, Smith studied at the Pennsylvania Academy of the Fine Arts under Thomas Eakins in Philadelphia, graduating in 1888. A year later, she started working in the production department of the Ladies Home Journal, for five years. She left to take classes under Howard Pyle, first at Drexel and then at the Brandywine School. Jessie Willcox Smith, Illustration for The Water-Babies (1916)She was a prolific contributor to books and magazines during the late nineteenth and early twentieth centuries, illustrating stories and articles for clients such as Century, Collier's Weekly, Leslie's Weekly, Harper's, McClure's, Scribners, and the Ladies' Home Journal. Smith may be most well known for her covers on Good Housekeeping, which she painted from December 1917 through March 1933. She also painted posters and portraits. Her twelve illustrations for Charles Kingsley's The Water Babies (1916) are also well known. On Smith's death, she bequeathed the original works to the Library of Congress' "Cabinet of American Illustration" collection. Smith was close friends with the artists Elizabeth Shippen Green and Violet Oakley,
Paolo Finogliothe Neapolitan painter
1590-1645
oscar bjorckfödd 15 januari 1860 i Stockholm, död av en hjärtattack i sitt hem klockan 03.00 den 5 december 1929, var en svensk konstnär och professor vid Konsthögskolan 1898-1925, och från 1918 även vice preses.
Åren 1877-1882 var han elev till Edvard Pers??us vid konstakademins principskola och målade bland annat prisämnena Loke fängslas af asarne (1880), Gustaf Vasa inför kung Hans (1881) och Den förlorade sonens återkomst (1882, belönad med kungliga medaljen). 1883 fick Björck akademiskt resestipendium och vistades vintern 1883?C84 i Paris. Vintern 1884?C85 reste Björck till M??nchen, målade några porträtt, bland annat ett i helfigur av sin hustru. Våren 1885 flyttade han till Venezia och på hösten till Rom. Där målade han den stora modelltavlan Susanna (Göteborgs museum) och Romerska smeder (galleriet i Washington, en skiss till samma tavla finns i Göteborgs museum). 1887 målades i Venezia Veneziansk saluhall (nationalmuseum), Lördagsmässa i Markuskyrkan och andra tavlor.
Efter en sommarvistelse på Skagen, där han förut tillbringat två somrar, 1882 och 1884, bosatte sig Björck 1888 i Stockholm. Han har sedan huvudsakligast målat porträtt. Bland dessa kan nämnas flera av konung Oscar (bland dem ett på Skokloster, ett i helfigur på Drottningholm, ett med krona och mantel, på Stockholms slott, ett som övergick i tyske kejsarens ägo), prins Eugen vid staffliet (nationalmuseum, 1895), kronprins Gustaf (Stockholms slott, 1900), konstnärens hustru (helfigur, 1891, Göteborgs museum) och friherre Nordenfalk (konstakademien, 1892). Dessutom skapade han några landskap, ett par genrebilder och olika dekorativa målningar.
Från 1889 var han ledamot vid konstakademin och lärare vid Konsthögskolan. 1898 blev han professor.
Björck var kommissarie för konstavdelningen vid Stockholmsutställningen 1897 och vid Baltiska utställningen 1914 samt för den svenska utställningen i London 1924.